Mi a tartalommarketing a linképítésben?
Szakmai leírása, meghatározása szerint a tartalommarketing olyan marketingtechnika, amely értékes, releváns és konzisztens tartalom létrehozásával és terjesztésével ér el sikert. Mégpedig a közönség acélú orientálását szolgálja, hogy vásárlói cselekvéseket hajtsanak végre és ezzel a gyártók, forgalmazók, szolgáltatók bevételét növeljék.
Kulcsszó: értékes és releváns. Ez a két tényező, amiben a content marketing definíciója különbözik attól, ami a reklámot, hirdetést vagy marketing szinte bármilyen más formáját írja le. Így van ez az online marketing területén is, ahol a tartalmak webfelületeken jelennek meg. Ennek speciális szegmense a keresőmarketing. A SEM piaci hatását nem a vásárlói szándék közvetlen befolyásolásával, hanem az internetes keresőtalálatok rangsorában elért helyezések révén éri el.
A releváns tartalom és a PR-cikkes linkelhelyezés
Kedvenc keresőnk szereti a tartalom mindenhatóságát hangsúlyozni. Amikor a Google online stratégiát ajánl a weboldalak készítőinek és optimalizálóinak, okosan kifejtik, mi a csízió. Szerintük az, hogy a honlapok kulcsszavas rangsorolásában a legfőbb szempont a webtartalom minősége és relevanciája legyen. Ami elsőre evidenciának látszik. SEO-szakemberek azonban tapasztalatból tudják, hogy ez nem igaz. A TOP helyezés elérése mástól is függ.
Ha keresett, üzleti szempontból frekventált olyan kulcsszóról van szó, amelyre jelentős pozícióverseny alakult ki, akkor bizony a belső tartalmi kvalitások nem elegendőek. Külső támogatásra, backlink-hálózatra is szükség van. Utóbbi PR-cikkek megjelentetésével építhető fel a legeredményesebben. Erről például itt olvashatunk: Tartalom + PR-cikkek = linképítési stratégia.
Az értékes, informatív tartalom fontossága persze nem lebecsülendő, de az elkészítésére vonatkozó intelmeket érdemes fenntartásokkal fogadni. A gyakorlati tapasztalat azt mutatja, nem helytálló, amit a Googula vezető emberei kommunikálnak. Gyakran a gyenge, hiányos, információszegény, releváns közléseket egyáltalán nem tartalmazó, esetleg egyetlen képből és mondatból álló honlapok kerülnek a találati listák élére. Ez esetekben az erős háttér-támogatás többet nyom a latban, mint a jó kontent.
PR linképítés tartalommarketing eszközökkel
Háttér-, azaz backlink-támogatást a weboldal más honlapoktól, portáloktól kaphat hivatkozások formájában. Utóbbiakat manapság leginkább cikkszövegben helyezik el és értékes felületeken publikálják.
Minél több és erősebb a külső visszacsatolás, annál nagyobb az esély az előresorolásra.
Abban a legtöbb keresőmarketinges egyetért, linkelhelyezésre alkalmas releváns szöveget legkönnyebben Public relations cikk írásával hozhatunk létre.
Online tartalommarketing stratégiánk akkor sikeres,
- ha közzétett szövegeink alaposan bemutatják, leírják, részletezik a témát
- ha cikkünk magas internetes autoritású oldalon jelenik meg
- ha a cikk küldött hyperlink kulcsszavas (de nem túlzó mértékben)
Ezen a módon vált mára a keresőoptimalizálás húzó ágazatává a PR cikk linképítés – úgy is mint SEO-stratégia.
Számos budapesti cég és ügynökség, még több magánzó szakértő kínál tartalommarketing-szolgáltatásokat. Gyakran SEO-val, SEM-mel és/vagy PR-ral párosítva. Ha a honlaptulajdonos túl elfoglalt ahhoz, hogy maga promotálja és optimalizálja portálját, webáruházát, jól jön a segítség.
De ha te vagy ez a webshop-tulaj és bele akarsz ugrani saját tartalommarketinges linképítő munkába, kérj tanácsot SEO PR szakértőtől! Eleinte valószínűleg nehéz lesz, de szakmai webhelyek tippjeit követve sikeres lehetsz. Másoktól is kérhetsz a legjobb oldalokon PiáR-cikk elhelyezést kedvező árak mellett.